Πολλά χρὀνια έψαχνα να βρω τρόπο να φτιάξω εικόνες για το Άσμα Ασμάτων, το ωραίο αυτό κείμενο που έχει συμπεριληφθεί στον Κανόνα της Παλαίας Διαθήκης στο πλαίσιο μιας αλληγορικής ερμηνείας.
Τα οκτώ μέρη που το απαρτίζουν είναι απο τα πλέον ωραία ερωτικά κείμενα της παγκόσμιας λογοτεχνίας ανεξάρτητα απο το πώς τα ερμηνεύει κανείς.
Υπέροχα ερωτικά λόγια που ανταλάσσουν οι εραστές αγαπημένοι χωρίς ευσεβιστικές αναστολές, χωρίς να ντρέπονται να μιλήσουν για το σώμα και την ευμορφία του. Αυτοί οι υπέροχοι ερωτικοί μονόλογοι συναντώνται σε έναν εναγκαλισμό ιεροπρέπη, σεμνό και ωραίο που σέβεται και υμνεί τον έρωτα και τον φυσικό πόθο των εραστών να ενωθούν.
Το εγχείρημα για κάθε ζωγράφο δύσκολο δεδομένου ότι πολλοί , πάμπολλοι άλλοι καλλιτέχνες ανά τους αιώνες έχουν επιχειρήσει να εικονογραφήσουν ή να διαλεχθούν εικαστικά με το ποίημα αυτό.
Χρόνια το πάλεψα κι εγώ δοκιμάζοντας διάφορα υλικά και τεχνικές και συνθετικές προσεγγίσεις που πίστευα πως θα δώσουν ένα κλίμα που θα ταίριαζε σε αυτό που πιστεύω πως έχει το Άσμα Ασμάτων.
Στις αρχές του Καλοκαιριού κι ενω είχα για μιά ακομα φορά απογοητευτεί απο την τελευταία μου απόπειρα με αυγοτέμπερες και μια πλακάτη με παστέλ χρώματα δουλειά, η φίλη Άρτεμις Στεφανουδάκη, που φτιάχνει υπέροχα χειροποίητα τετράδια και άλλα κομψοτεχνήματα με έφερε ένα τετράδιο να δοκιμάσω το χαρτί του.
Ήταν απόγευμα κοντά στη Δύση του ήλιου και είχε μιά ωραία βασανιστική ζέστη που σε κανει να θες να ανοίξεις παράθυρα στην καρδιά σου για να μην σκάσεις απο τα θεριά αισθήματά σου.
Έσυρα τυχαία μια γραμμή και δεν σταμάτησα μέχρι που έφτιαξα και τα οκτώ σχέδια. Το μολύβι ήταν αυτό πού ζητούσα τόσο καιρό και δεν το είχα ο αφελής δοκιμάσει. Το μολύβι και μια κατάσταση στην ψυχή που σαν αεράκι, σαν αύρα λεπτή ήρθε εκείνη την ώρα, Κύριος είδε γιατί.
Το μολύβι με την ελαφράδα του, σχεδόν άσαρκο και αέρινο, απαλαγμένο απο το εικαστικό , συναισθηματικό και συμβολικό φορτίο του χρώματος. Λιτή γραμμή, σκέτη φτωχή με μόνο πλούτο τον ελιγμό, την κίνηση, την ικεσία και το χαμόγελο,το κάλεσμα σε συνάντηση ερωτική. Η γραμμή μπορούσε να φτιάξει μια γραφή και ήταν θαρρώ αυτό που ζητούσα τότε. Όχι μια ζωγραφική με φορτίο, με νόημα και σημασία, αλλά μια γραφή μορφών σε προφίλ βυθισμένων αποκλειστικά η μιά στη ζωή της αλλης. Μια γραφή μορφών, χειρονομιών, θέσεων, συνθέσεων, μια απλή κατάσταση όπως ακριβώς είναι ο έρωτας ο αληθινός. Μια κατάσταση στην οποία φτάνουν οι εραστές πετώντας, όταν απαλάσσονται απο τα περιττά των νοημάτων απο τα περιττά των συναισθημάτων απο κάθε σκέψη και ελπίδα και προσμονή και μάταιη προοπτική και ζούν αυτή την μοναδική κατάσταση πλήρους κενότητας αυτό το υπέροχο υπερπλήρες άδειασμα, αυτό το τέλος των αισθημάτων και το τέλος των πραγμάτων, αυτή τη μαγική κατάσταση όπου όλα ειναι ζωή χαρά .
Με μολύβι λοπόν τολμησα κι έφτιαξα οκτώ σχέδια να συντροφεύσουν τα αντίστοιχα κείμενα του Άσματος των Ασμάτων. Κι αυτά τυπώθηκαν σε υψηλή ανάλυση με αρχειακά μελάνια σε βαμβακερά χαρτιά Arches και δέθηκαν όλα με χειροποίητη βιβλιοδεσία απο τον Artarios της Άρτεμης Στεφανουδάκι.
Το βιβλίο κυκλοφορήθηκε απο τις εκδόσεις Cinnabar σε 95 αριθμημένα και υπογεγραμμένα αντίτυπα τον Σεπτέμβριο του 2020.